Godt sagt i KK.

Som nevnt tidligere er det noen portrettintervjuer som gjør litt ekstra inntrykk og bidrar til litt ekstra inspirasjon, og her kommer noen utdrag fra et intervju jeg mener er verdt å løfte frem. Det finnes så mange bra folk, så mye å lære, så mye inspirasjon å hente…

Jeg vil referere fra et intervju med skuespilleren Andrea Bræin Hovig fra KK i 2010:
Her fremstilles en kvinne som både er tøff og skjør, som har opplevd motgang og medgang, som er trygg på det hun kan – og samtidig usikker. Et ekte og ærlig intervju….

20121027-214140.jpg

I intervuet sier Andrea blant annet at hun elsker voksenlivet, at livet gjør deg sterkere og at de indre kritikerne begynner å bli svakere. Apropos indre kritikere; Andrea gjorde noe veldig smart da hun på en dårlig dag skulle ha en oppsetning, men følte at alt var galt. Hun sendte da en melding til en av kollegaene sine:

Kan du ikke sende meg en selvtillits-sms?

Hvor genialt er ikke det? Tommel opp for selvtillits-sms’er som ene og alene tar sikte på å glede mottakeren!!!

20121027-182530.jpg
Jeg har vært sammen med min Jon helt siden 1998, og jeg kjente meg godt igjen av beskrivelsen Andrea har av å være sammen med samme mann i mange år:

Det er som når man spiller dataspill og kommer til nye nivåer som er annerledes. Vi endrer oss hele tiden, og jeg synes det er helt fantastisk å ha vært sammen så lenge. Det å få oppleve så mange nivåer, så mange nye utfordringer og gleder.

20121027-212501.jpg
Apropos utfordringer og gleder; når det gjelder det å være mor har Andrea bestemt seg for følgende:
– Barnet skal få vokse opp med troen på at det kan klare alt ut fra sine forutsetninger.
– Det å si unnskyld til barnet når noe dumt er gjort.
– Være en voksenfigur, ikke kompis.
Intervjuet avsluttes med følgende sitat:

Så mye godt er kommet til meg som voksen. Jeg tenker at det kan fortsette.

Takk til Andrea og KK for inspirasjon.

Tags: , ,

2 responses to “Godt sagt i KK.”

  1. gjyri helen says :

    Helt enig! Masse inspirasjon i det intervjuet. Glad du likte det! Veldig, veldig fin blogg du har :))) Hilsen Gjyri Helen

Legg igjen en kommentar

